مهار تورم،رشد تولید
عنوان گروه خبري / خبر .
  • ساعت : ۱۰:۳۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 530
آغاز اجرای طرح ملی میترینگ با اولویت سیزده ایستگاه مبادله ای مهم در زیر مجموعه های وزارت نفت توسط شركت مهندسی و توسعه نفت

به گزارش روابط عمومي شركت مهندسي و توسعه نفت ، نظر به اهميت بسيار بالاي اندازه‌گيري دقيق و به منظور صيانت از ثروت‌هاي ملي كشور، اجرای طرح سيستم‌هاي اندازه‌گيري دقیق(طرح ملی میترینگ) كه در برنامه توسعه‌ هفتم مورد تاکید بود، آغاز گردید.

سید میثم ابوترابی مجری طرح ملی میترینگ در این خصوص گفت : این طرح با اولويت سيزده ایستگاه مبادله‌اي مهم در زيرمجموعه هاي وزارت نفت تعريف و جهت اجرا به شركت مهندسي و توسعه نفت ابلاغ گرديده که ایستگاه‌های مذکور در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت فلات قاره و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران واقع شده اند.

مجری طرح ملی میترینگ شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود : اين طرح با هدف جلوگيري از زيانهاي ناشي از خطاهاي اندازه‌گيري و جايگزيني اندازه‌گيري‌هاي دستي با سيستم‌هاي دقيق و خودكار و بر اساس استانداردهاي بين‌المللي، به منظور اندازه‌گيري دبی نفت خام، ميعانات گازي و فرآورده‌هاي نفتي در مبادي صادراتي و نقاط مبادله‌اي با استفاده از اعتبارات سرمایه ای شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد شد. ابوترابي ادامه داد: شركت مهندسي و توسعه نفت در دولت سیزدهم و پس از وقفه ای چندساله، انجام مطالعات مهندسي پايه و تهیه اسناد فنی مورد نیاز را در دستور کار قرار داد و با در نظر گرفتن توانمنديها و ظرفيت‌هاي توليدي و اجرايي كشور، اقدام به برگزاري مناقصه عمومي به منظور انتخاب پيمانكار متناسب نمود. پس از انجام ارزيابي‌هاي كيفي، فني و مالي در چند مرحله، اجراي اين پروژه به یک شركت پیمانکار ایرانی واگذار گرديد. وي در پايان گفت : به منظور تسریع در اجرای پروژه، مطابق برنامه ریزی انجام شده قریب به پنجاه درصد ایستگاه ها در کمتر از دو سال آینده به بهره برداری خواهند رسید. بر این اساس، با بهره‌برداری از تمامی ایستگاه‌های مذکور و از محل دقت در اندازه‌گیری، از هدر رفت سرمایه های ملی که حاصل زحمات بی وقفه پرسنل پرتلاش وزارت نفت می‌باشد، جلوگیری بعمل خواهد آمد.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0