مهار تورم،رشد تولید
عنوان گروه خبري / خبر .
  • ساعت : ۱۰:۰۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 558
next    /  2 prev
امضا قرارداد توسعه و بهره برداری از میدان بند كرخه با هدف تولید روزانه 18 هزار بشكه نفت

به گزارش روابط عمومي شركت مهندسي و توسعه نفت به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، قرارداد توسعه و بهره برداری میدان نفتی بند کرخه با حجم نفت در جای 980 میلیون بشکه و با هدف تولید روزانه 18 هزار بشکه نفت، امروز (یکشنبه؛ 27 خردادماه) با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران نفتی در سالن اجتماعات شهید بهشتی واقع در ساختمان اصلی وزارت نفت، امضا شد.

رقم سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه میدان نفتی بندکرخه، 435 میلیون دلار اعلام شده است.

از جمله عملیات اجرایی در این میدان می توان به حفاری 11 حلقه چاه تولیدی، حفاری یک حلقه چاه ارزیابی، حفاری یک حلقه چاه دفع پساب و تعمیر یک حلقه چاه، احداث تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی و احداث تاسیسات فرآورش و انتقال نفت خام اشاره کرد.

در قرارداد طرح توسعه و بهره برداری میدان بند کرخه، مبلغ 4.3 میلیون دلار جهت هزینه های مسئولیت های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

پیش می شود با اجرای طرح توسعه و بهره برداری میدان بند کرخه که مدت زمان آن 15 سال اعلام شده است، 2500 فرصت شغلی مستقیم و مستقیم ایجاد شود.

به گزارش NIOC، میدان نفتی بند کرخه در استان خوزستان در ۲۰ کیلومتری شهر اهواز قرار دارد و با میدان‌های اهواز، مشتاق، آب‌تیمور و سوسنگرد همجوار بوده و در فروافتادگی دزفول و بلوک اکتشافی مهر واقع شده است.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0