مهار تورم،رشد تولید
عنوان گروه خبري / خبر .
  • ساعت : ۱۷:۲۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 632
قراردادهای حفاری ۲۴ حلقه چاه بمنظور افزایش ظرفیت تولید میدان نفتی یادآوران به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار امضا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت ،در آخرین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی به منظور نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید از میدان مشترک يادآوران ، پس از  اخذ مجوزها و مصوبات لازم از مراجع ذیربط، قراردادهای حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه ای جدید در قالب ۳ قرارداد با شرکت های ملی حفاری ایران ، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امضا شد. 

شایان ذکر است ارزش این قراردادها مجموعاً بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار می باشد که طی مدت ۲۴ ماه به انجام خواهد رسید.

هدف از حفر این چاه های جدید، نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نفت به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز می باشد. 

بر اساس سیاست های شرکت ملی نفت ایران و به منظور تسریع در افزایش تولید از این میدان مشترک، شرکت مهندسی و توسعه نفت پیشاپیش نسبت به تامین کالای حفاری تعدادی از چاهها همچنین انجام عملیات مین روبی، احداث جاده های دسترسی و سلرهای مورد نياز منطبق با آخرین الزامات محیط زیستی جهت استقرار دستگاه های حفاری اقدام نموده است. لازم به ذکر است پس از حدود ۱۱ سال از خروج آخرین دکل حفاری از این میدان مشترک، ۲ دستگاه دکل حفاری مجددا در این میدان مستقر و عملیات حفاری آغاز گردیده است که تا پایان خرداد ماه به ۴ دکل افزایش خواهد یافت و اولویت حفاری چاهها در نوار مرزی و به جهت جلوگیری از مهاجرت نفت خواهد بود. 

میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی ایران  می باشد که در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز و شمال خرمشهر ، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.

 

 

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۴

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0