انتشار دو محصول جدید سایبری توسط روابط عمومی nioc
انتشار دو محصول جدید سایبری توسط روابط عمومی nioc/ پیک نفت پس از سالها دوباره احیا می شود
رییس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران از انتشار ۲ محصول رسانه ای- سایبری با هدف ارتقای ضریب آگاهی و تقویت مبانی اطلاع رسانی ،توزیع و بازتوزیع تحلیلی اطلاعات و اخبار در سطح دومین شرکت بزرگ نفتی جهان خبر داد.
منوچهر خندان در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب افزود:انتشار دو مجله الکترونیک “نفتون” و “پیک نفت” به عنوان محصولات رسانه ای سایبری جدید توسط روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران،پس از مدتها مطالعه ،تحقیق و طراحی اولیه، برنامه ریزی شده است .
به گفته خندان ، از آبان ماه امسال نخستین شماره مجله الکترونیکی “نفتون” و از اوایل آذرماه نیز مجله اجتماعی –تحلیلی “پیک نفت” به صورت سایبری و بر روی پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران منتشر خواهند شد.
وی تصریح کرد:برای انتشار هر دو مجله الکترونیک،طرح های ساختاری و چشم انداز در قالب های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت تعریف شده است و امید می رود این دو محصول رسانه ای سایبری مورد استقبال کارکنان شرکت ملی نفت و علاقه مندان مباحث نفت و انرژی قرار بگیرد.
خندان یادآور شد:مجله الکترونیکی نفتون که در ابتدا به صورت دوهفته نامه منتشر خواهد شد حاوی تحلیل ها ،یادداشت ها و مقالاتی در حوزه های مختلف بالادست و پایین دست نفت در ایران و جهان از جمله ،برری های تاریخی نفت در ایران ،بررسی و تجزیه و تحلیل طرح های توسعه ای و زیرساختی اقصاد نفت و گاز، اقتصاد انرژی ایران و جهان ،صنایع بالادستی و پایین دستی ،بازتوزیع و تحلیل توانمندی های بخش خصوصی در حوزه صنعت نفت و روش های جذب سرمایه برای تامین مالی طرح های نفت و گاز ایران است و بیش از آنکه محصولی خبری ارزیابی شود یک دستاورد سایبری تحلیلی است که در میان مدت قصد دارد به روند توسعه اطلاعات تحلیلی مخاطبان در حوزه نفت کمک کرده و از ظهور و بروز شایعات و رواج نظرات فاقد پشتوانه علمی در سطح جامعه جلوگیری کند.
سخنگوی شرکت ملی نفت ایران می گوید:صنعت نفت در ایران پیشینه ای به درازای یک قرن دارد و شایسته است تا بخش عمده جامعه ایرانی از رویدادها و اتفاقات این صنعت تحلیلی درست و به دور از سطحی نگری داشته باشند و مجله نفتون سعی دارد با ارائه تحلیل ها و نگاه از دریچه واقعیت به توانمندی ها و چالش های این صنعت نیاز مخاطبان ایرانی را تامین نماید.
وی با اشاره به انتخاب اسامی دو محصول جدید سایبری –رسانه ای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران گفت:نفتون نام دشتی در منطقه مسجد سلیمان است که برای اولین بار نفت از آن فوران کرد و نام نفتون برای همیشه با تاریخ صنعت نفت ایران گره خورده است،همچنین “پیک نفت” نیز نخستین مجله مکتوبی بود که به صورت منظم از سالها قبل در سطح شرکت ملی نفت ایران منتشر می شد و این نام برای بسیاری از کارکنان و خانواده هایشان یادآور یک محصول رسانه ای قدیمی در حوزه نفت است که اکنون و به همت روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران پس از سالها به صورت الکترونیکی احیا می شود.
خندان ادامه داد:بر اساس برنامه ریزی و مطالعات انجام شده قرار است مجله” پیک نفت” بیشتر حاوی مطالب و تحلیل های اجتماعی و خانوادگی باشد چرا که بخش قابل توجهی از خانواده های صنعت نفت مخاطبان بالقوه رسانه های سایبری کشورمان هستند و در نظر داریم با انتشار نشریه الکترونیکی پیک نفت نیاز این خانواده ها را به دریافت اطلاعات و تحلیل های اجتماعی تامین کنیم.
رییس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: فعالیت های اجرایی هر دو نشریه الکترونیکی توسط پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران اداره می شود اما در همین حال از تمامی کارکنان و کارشناسان شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه و نیز خبرنگاران و تحلیل گران حوزه نفت و انرژی کشور برای همکاری و همیاری در ارتقای سطح محتوای این مجلات استقبال می کنیم.