سال توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها
سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ EN

عزم جدی شرکت ملی نفت ایران برای حل مشکلات فرا بخشی سازندگان داخل

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای حل مشکلات فرابخشی سازندگان تجهیزات صنعت نفت اعلام آمادگی کرد. 
به گزارش خبرنگارNIOC، رکن الدین جوادی صبح امروز(۱۹ اردیبهشت ماه) در دیدار با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان این مطلب گفت: ۶۰ درصد از سازندگان داخلی توانایی رقابت با سازندگان خارجی را دارند و تنها برگ برنده سازندگان خارجی در رقابت، حمایت مالی و سیستم بانکی آنها است.
وی افزود: نهایت سود بهره وری که به سازندگان خارجی تعلق می گیرد حدود ۱٫۵ تا ۲ درصد است و این در حالی است که در کشور ما شاهد دریافت بهره بانکی ۲۸ درصدی از سازندگان داخلی هستیم.
وی بر ضرورت تقسیم بندی اعتبارات متناسب با کالا تاکید و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات وزیر نفت، ساز و کارهای مناسبی برای استمرار برنامه های توسعه ای فراهم شده است.
جوادی در بخش دیگر سخنان خود با اعلام اینکه پالایشگاه ها کشور نیازمند توسعه در بخش عملیاتی و توسعه ای هستند، گفت: دراین زمینه شرکت ملی نفت ایران برای تشکیل کارگروه با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در این زمینه اعلام آمادگی می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید بخش خدمات و تولید کالا از هم منفک و هزینه تولید کاهش یابد، تصریح کرد: کاهش هزینه های تولید در شرکت ملی نفت ایران آغار شده است؛ هرچند که در این زمینه با محدودیت های مواجه هستیم.
جوادی بر اجتناب از تفسیرهای شخصی تاکید کرد و افزود: در راستای تعامل بیشتر شرکت ملی نفت ایران با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و حل مشکلات فرآیندی در این صنعت باید اتاق فکر مشترک ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، برضرورت اصلاح مشکلات به صورت ریشه ای تاکید و تصریح کرد: نباید به مشکلات به صورت مشکل نگاه کرد؛ بلکه باید در صدد اصلاح مشکلات برآییم.
جوادی مهمترین بخش سازندگان داخلی را بخش مهندسی ساخت عنوان کرد و افزود: مهمترین مشکل ما در زمینه ساخت داخل نحوه ارایه کالا است و این در صورتی است که سازندگان خارجی گاهی کالاهای بی کیفیت تولید می کنند ولی نحوه ارایه آن مناسب و مطلوب است.
وی با بیان اینکه نحوه ارایه کالا های کشور در بازارها هنوز حرفه ای نشده است، گفت: در کشور ایران گاهی سازندگان داخلی با بودجه و کیفیت بالاتر کالا تولید می کنند ولی بدلیل نحوه ارایه نا مناسب نمی توانند وارد بازار رقابتی شوند.

دیدگاه‌ ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ساعت: ۱۳:۵۰۳۲۲ بازدید