OIEC ؛جایزه جهانی MAKE را به ایران آورد
جایزه کنفرانس جهانی MAKE که به عنوان کنفرانس مرجع معرفی سازمانهای دانشی برتر در سراسر دنیا مطرح است و در سطح جهانی، منطقهای و ملی برگزار می شود؛ امسال به یک شرکت ایرانی اختصاص یافت و شرکت OIEC موفق به دریافت این جایزه جهانی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، به همت دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار شرکت های ایرانی موفق به شرکت در این رقابت بین المللی و کنفرانس جایزه جهانی MAKEشدند؛ از میان شرکت کنندگان این کنفرانس از هر کشور، سه شرکت پس از رقابت و انتخاب برترین در حوزه مدیریت دانش به فرایند اخذ جایزه MAKE راه می یابند و انتخاب برندگان جایزه جهانی سازمان دانشی برتر توسط هیأتی متشکل از مدیران ارشد ۵۰۰ شرکت برتر دنیا، مجریان پیشرو در پیادهسازی مدیریت دانشی و خبرگان حوزه سرمایه فکری صورت میپذیرد.
بر اساس این گزارش، حضور و رقابت تنگاتنگ سازمانهای بزرگ دنیا (نظیر Google، Microsoft، IBM، Toyota، BP و …..) در این ارزیابی، جایزه جهانی MAKE را به معتبرترین جایزه بینالمللی در حوزه مدیریت دانشی و سرمایههای فکری مبدل کرده است.
گزارش خبرنگار ما حاکیست:با توجه به اهمیت مدیریت دانش در سطح بینالمللی و ترویج این مهم در شرکتهای داخلی، شرکت OIEC نیز جهت ارتقا و به روز رسانی دانش در حوزه مدیریت دانش و محک سطح توانمندیهای خود در این زمینه و همچنین مقایسه خود با شرکتهای داخلی و خارجی مطرح در این حوزه، اقدام به شرکت در رقابت جایزه “MAKE” کرد.
بر اساس این گزارش، هدایت و سازماندهی اعطاء این جایزه توسط شورای عالی راهبردی جایزه MAKE انجام می شود و این شورا ارزیابی سازمانهای دانشی ایران را با کمک کمیته عالی داوری متشکل از اساتید و خبرگان حوزه مدیریت دانش از سراسر کشور که در قالب کمیتههای تخصصی داوری سازماندهی میشوند و با مشورت بنیاد جهانی جایزه MAKE انجام میدهد.
این گزارش می افزاید: شرکت OIEC با تشریح فعالیتهای صورت گرفته و اعلام برنامهریزی های انجام شده در حوزه مدیریت دانش، در نخستین دوره برگزاری این کنفرانس معتبر که در ششم و هفتم دی ماه سال ۹۰ در مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، رتبه اول بهترین شرکت در زمینه معیار پنجم از معیارهای هشتگانه جایزه جهانی “MAKE” تحت عنوان “ایجاد و حفظ محیطی تعاملی برای تسهیم دانش” را به خود اختصاص داد.
بر اساس گزارش خبرنگار ما، محورهای هشتگانه کنفرانس مدیریت ارزش آفرین دانش، نوآوری و سرمایه فکری شامل ایجاد و حفظ فرهنگ دانشمحور سازمانی؛ حمایت مدیریت ارشد از دانشکاران سازمان؛ ارائه محصولات و راهکارهای دانشمحور؛ بیشینهسازی ارزش سرمایههای فکری سازمان؛ ایجاد و حفظ محیطی تعاملی برای تسهیم دانش؛ ایجاد و حفظ یک سازمان یادگیرنده؛ مدیریت دانش مشتریان و مدیریت دانش برای خلق ارزش برای ذینفعان بوده است.
در معرفی نمونه عملیاتی نیز، شرکت راهاندازی و بهرهبرداری صنایع نفت OICO (از شرکت های تابعه شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت)، گزارشی را در روز دوم تهیه و ارائه کرد که مورد استقبال شرکتکنندگان قرار گرفت؛ جایزه سازمان دانشی برتر(MAKE: Most Admired Knowledge ) از سال ۱۹۹۸ توسط شبکه جهانی دانش (Know Network) به صورت سالانه برگزار می شود؛ این جایزه به دنبال شناساندن سازمانهایی است که در خلق ارزش برای ذینفعان خود از طریق تبدیل دانشها و سرمایههای فکری صریح و ضمنی به محصولات، خدمات و راهکارهای بهتر نسبت به سازمانهای دیگر برتری دارند.