مهار تورم،رشد تولید
  • ساعت : ۱۶:۱۲
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ 
گفتگو با سركار خانم آفرین شمس از بانوان موفق شركت متن

تعليم و تدريس همراه با روحيه ي مادرانه، انساني را پرورش مي دهد كه هر روزش سرشار از تلاش و عشق و پيشرفت است. همنشيني با افراد هدفمند هميشه يادآور نكاتي است كه در نگاه اول بسيار ساده اند اما از نظر پنهان مانده اند.در اين مصاحبه، هم صحبت بانويي خواهيم شد كه با روحيه ي بي نظيرش برايمان از زندگي مي گويد :

  • سلام، خانم شمس وقت شريف بخير، ضمن تشكر بابت حضورتان، لطفا خودتان را معرفي كنيد ؟

سلام ممنون از دعوتتان، آفرين شمس متولد 1353، با اصالت ترك (آذربايجان غربي) هستم. سال 1378 مدرك كارشناسي تربيت بدني خود را اخذ و در حال حاضر مشغول  پايان نامه فوق ليسانس در گرايش رشد حركتي هستم. از سال 1388 به عنوان مربي و كارشناس ورزش بصورت پاره وقت در شركت مهندسي توسعه نفت مشغول به كار شدم و پس از چند سال بطور دائم در شركت شروع به فعاليت كردم.

  • از فعاليت ها و موفقيت هاي خود برايمان بگوييد.

در دوران دانشجويي بخاطر علاقه خاصي كه به ورزش داشتم، در سمينارها و كلاسهاي مختلف دانشگاهي و آكادمي ملي المپيك و فدراسيون ها حضور داشتم و از همان دوره ،‌ شروع به تدريس ورزش در مدارس و باشگاه ها كردم، بهتر بگويم از آغاز تحصيلات دانشگاهي تا كنون هميشه يك كوله پشتي و كفش ورزشي و كتاب و دفتر همراه من است.

  • چه دوره هايي را گذرانده ايد و چه مداركي اخذ نموديد.

پس از شركت در دوره هاي مختلف در فدراسيون مدارك مربيگري آمادگي جسماني درجه 2، ايروبيك و پيلاتس را اخذ و با گذراندن دوره هاي ورزشي طب ورزشي، طراحي تمرين، تغذيه ورزشي، كار با دستگاه ، استپ، بادي بالانس، داوري آمادگي جسماني، حركات اصلاحي، برنامه نويسي ورزشي،‌ حركت شناسي، آناتومي عضلات و ....مدارك مربوطه را نيز دريافت كردم. همچنين مقام دوم مسابقات آمادگي جسماني دارم .

  • از چه زماني و چگونه وارد حرفه مربيگري شديد؟

بخاطر علاقه به ورزش اين رشته تحصيلي را انتخاب، در ابتدا به مرور مدارك خود را ار فدراسيون دريافت كردم و پس از آن تصميم گرفتم در اين زمينه نيز مشغول به كار و فعاليت شوم . در اين زمينه فقط به كار عملي اكتفا نكردم و تمام سعي من اين است كه همواره همگام با علوم ورزشي روز دنيا باشم . ضمنا در راستاي مقاله نويسي به روزنامه ورزشي همشهري و مجله ورزشي جانبازان و معلولين شكيب همكاري داشته ام كه بارها به چاپ رسيده است . همچنين طراحي جدول در زمينه ورزشي و غير ورزشي را نيز انجام مي دهم. در ابتدا در شركت مهندسي و توسعه نفت دو روز در هفته تدريس بدنسازي و ايروبيك و پيلاتس و گاهي برگزاري مسابقات و اردوهاي تفريحي- ورزشي داشتيم  . خوشبختانه با هماهنگي مسئولين و همكاران واحد ورزش افزايش ساعات ورزشي  و گسترش كلاسها و اضافه نمودن كلاسهاي شنا و بدمينتون و تنيس روي ميزاتفاقات خوبي بود كه  احساس مي كنم بيشتر براي شركت مفيد واقع شده ام.

  • چه توانايي هاي ديگري داريد؟

هنر نقاشي و خطاطي در خانواده پدري من ارثي است . نقاشي رنگ و روغن روي بوم در سبك رئاليسم  و سياه قلم انجام مي دهم و در چند نمايشگاه گروهي شركت كرده ام . همچنين به موسيقي نواختن تنبك و دف علاقمندم و گاهي براي خودم تمرين ميكنم.  

  • آيا براي رسيدن به اهداف و موفقيت هايتان مجبور به گذشتن از ديگر علايق خود شديد؟

ممكن است گاهي در زندگي پيش بيايد ولي به نظر من انسان تنها با اميد و هدف گذاري مي تواند به زندگي مفهوم زيباتري بدهد و البته اهداف من نهايتي ندارند. احساس مي كنم كه يك زندگي كاملا عادي همانند بقيه دارم اما اين تلاشم را دوست دارم و  موجب آرامشم مي شود.

  • اگر دوباره آغاز كنيد همين مسير زندگي را طي خواهيد كرد؟

دوباره همين رشته را انتخاب مي كردم. اما فراز و نشيب هاي زندگي اجتناب ناپذيرند و سعي مي كردم بهتر از موقعيت هايم استفاده كنم و با برنامه ريزي و قدرت و جذابيت بيشتري سعي و تلاش     مي كردم و در كل خدا را شكر ميكنم كه رشته تحصيلي و شغلم را دوست دارم و بابت محل كار، دوستان و همكاران خوبي كه در اين شركت دارم خوشحالم . متوجه شديم كه فرزندتان از نخبگان اند، بيشترراجبشان توضيح دهيد... دخترم هستي 18 ساله است و در سال آخر دبيرستان نخبگان علامه طباطبايي تحصيل مي كند. اميدوارم با تلاش و پشتكاري كه دارد امسال در كنكور سراسري رتبه خوبي كسب كند. در زمينه ورزشي شنا و دو ميداني فعاليت ميكنه و رتبه اول و دوم مسابقات منطقه اي را كسب نموده است. در نهج البلاغه نيز رتبه دوم منطقه را كسب نموده و از 8 سالگي به طور حرفه اي پيانو ميزند.

  • آيا با اين همه مشغله توانسته ايد نقش مادر را به معناي كامل ايفا نماييد.

مادر..... يك واژه اعجاب انگيز است. با ذكر نام مادر بسياري از خصايص زيباي انساني ناخود آگاه در ذهن انسان تداعي مي شود. به نظر من به تعداد مادران دنيا مي توان قصه ايثار و از خودگذشتگي را بازگو كرد. من نيز به نوبه خودم همه سعي و تلاشم را مي كنم تا در هر دو زمينه موفق باشم .

  • در خصوص دخترتان چيزي هست كه دوست داشته باشيد بازگو كنيد؟

بله ... با لبخندي كه نشان دهنده يادآور خاطره شيريني در ذهنشان بود ، ادامه دادند.... هستي دو ساله بود كه در مراسم سالروز تولد حضرت علي (ع) شركت كرد و بر روي سن به تمام سوالاتي كه در خصوص پايتخت هاي كشور هاي جهان بوده پاسخ درست داد و با آن لحن كودكانه و حيرت انگيز اشعار حافظ را براي حضار مي خواند و همه را شگفت زده كرده بود . اين خاطره بسيار شيرين هميشه در ذهنم خواهد

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0