مهار تورم،رشد تولید
  • ساعت : ۱۲:۰۴
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۶/۲۷ 
گفتگو با حامد هواسی فرزند آقای هواسی دارنده مدال طلا در مسابقات بین المللی ورزشهای رزمی ( پنچاك سیلات)
<strong>(</strong><strong>پرچم ايران را که بر شانه ام ميگذارم، احساس ميکنم مسئوليت کشورم هم اکنون بر دوش من است</strong><strong>)</strong> در لحن صدايش لرزش ظريفي شنيده مي شد. آرام اما بسيار پر هيجان و مسرور بود. شادماني خاصي که حتي از پشت تلفن نيز به خوبي احساس مي شد. متين، صبور با شور و حالي که تنها از پدري موفق و خوشحال بر مي آيد، شروع به صحبت کرد . مصمم بود تا اين شادماني را با ما به اشترا

(پرچم ايران را که بر شانه ام ميگذارم، احساس ميکنم مسئوليت کشورم هم اکنون بر دوش من است) در لحن صدايش لرزش ظريفي شنيده مي شد. آرام اما بسيار پر هيجان و مسرور بود. شادماني خاصي که حتي از پشت تلفن نيز به خوبي احساس مي شد. متين، صبور با شور و حالي که تنها از پدري موفق و خوشحال بر مي آيد، شروع به صحبت کرد . مصمم بود تا اين شادماني را با ما به اشتراک بگذارد . با وجود مشکلات و ضيق وقت، دعوت ما را پذيرفت تا به همراه فرزند موفق خويش در گفتگوي ما شرکت نمايد. . .

  • لطفاً از خودتان برايمان بگوييد؟

حامد هواسي متولد ????، شهرستان ايلام هستم. پس از اخذ کارداني مهندسي نرم افزار، اکنون دانشجوي کارشناسي اين رشته مي باشم. من در خانواده اي بزرگ شدم که ورزش جزء اولويت هاي اصلي زندگي‌شان است. پدرم در رشته هاي تيراندازي و کوهنوردي فعاليت داشتند، مادرم در رشته ورزشي ايروبيک فعاليت مي کند. خواهرم نيز در رشته کاراته جزء قهرمانان کشوري است. اکثر اقوام هم در رشته هاي رزمي قهرمان کشور و حتي قهرمان جهان هستند. ورزش را از شش سالگي در رشته ژيمناستيک شروع کردم و از نه سالگي وارد رشته کاراته شدم. در آن رشته عناوين کشوري و بين المللي متعددي کسب کردم و از سال ???? وارد رشته پنچاک سيلات شدم.

  • لطفاً در مورد رشته ورزشي‌تان کمي بيشتر توضيح دهيد؟

رشته پنچاک سيلات از جنوب شرق آسيا وارد ايران شده است و ورزش ملي کشورهاي اندونزي و مالزي است. عضو شوراي ملي المپيک آسيا است و سال آينده اين رشته ورزشي در بازيهاي المپيک آسيايي حضور دارد. با اطلاع از موضوع و اينکه  در اين رشته راحت تر مي توانم وارد المپيک شوم آن را انتخاب کردم.

  • از چه سالي شروع به ورزش قهرماني کرديد و به چه موفقيت هايي دست يافته ايد؟

من از سال ??-?? ورزش قهرماني را به صورت جدي شروع کردم ودر اولين دوره مسابقات قهرماني کشور که در ايلام برگزار شد مدال طلا را از آن خود کردم. سال ???? جهت شرکت در بازيهاي جهاني اندونزي بنا به صلاحديد سرمربي تيم ملي در وزن بالاتر مسابقه دادم و متاسفانه نتوانستم به نتيجه مطلوبي برسم. مجدداً امسال براي شرکت در بازيهاي بين المللي باکو عضو ثابت تيم ملي شدم و در وزن خودم شرکت کرده، و مدال طلاي مسابقات را کسب نمودم. در کل در رشته کاراته پنج مدال طلاي کشوري ودر سال ???? نايب قهرمان کاپ آزاد انگلستان مدال نقره و در رشته جولي فوت دو مدال طلا و در رشته پنچاک سيلات يک طلا، يک برنز کشوري و يک مدال طلاي بين المللي را از آن خود کرده ام.  

  • در ميان رشته هاي ورزشي، ‌چرا رشته پنچاک سيلات را انتخاب نموده ايد ؟

– اين رشته جزء رشته هاي المپيک است و يکي از متفاوت ترين رشته هاي رزمي است. رشته هاي رزمي معمولاً خشن هستند اما در اين رشته ضربه به صورت طرف مقابل تعريف نشده است. لذا معروف به رشته اسلامي ورزش هاي رزمي مي باشد.

  • مهمترين عامل ادامه ي تلاش شما در اين مسير چه بوده است؟

المپيک آسيايي سال آينده ، در واقع از سال ???? هدف من مدال هاي المپيک ???? بوده است .

  • در لحظه اي که مدال طلاي مسابقات بين المللي را بر گردن شما نهادند چه حسي داشتيد؟

در بازيهاي بين المللي در مسابقه  فينال، از حريف شناخت کاملي داشتم و مي دانستم بازي سختي در پيش دارم. قبل از آغاز بازي، آهنگ ايران را گوش دادم، با عزمي راسخ نه بخاطر خود، بلکه بخاطر کشورم به ميدان رفتم، هنگامي که مدال طلا را برگردنم انداختند، بسيار خوشحال و شاد شدم که توانسته بودم با عشق به کشور عزيزم ايران پا به ميدان نهاده، پيروز شوم و به پاس شکرگزاري از خداوند متعال برروي پرچم کشور عزيزمان سجده کردم و در آن لحظه که پرچم کشورم را بر دوشم گذاردند احساس کردم مسئوليت يک کشور هم اکنون بر دوش من است.

  • از نظر شما ورزشکار به چه کسي گفته مي شود؟

کسي که ورزش را در راه مثبت به کار گيرد ورزشکار تلقي ميشود، مخصوصاً افراد رزمي کار اگر مراقب رفتار خود نباشند وارد حاشيه مي شوند. من نيز به نوبه ي خودم سعي نموده ام از مسائل غير ورزشي دور باشم و به عنوان با اخلاق ترين ورزشکار نيز معرفي شدم.

  • روزي چند ساعت ورزش مي کنيد و آيا تا کنون به يک روز بي ورزش فکر کرده ايد؟

من روزي ? ساعت ورزش ميکنم ، ? ساعت صبح، ? ساعت عصر. تصور جدايي از ورزش هم برايم غير ممکن است. به طوري که قبلاً تصميم گرفته بودم براي مدتي قهرماني را کنار بگذارم اما متوجه شدم همانند اشخاص بيمار در منزل ساعتهاي طولاني را سپري ميکنم.

  • در ساعات غير از ورزش به چه کارهايي مي پردازيد؟

پدرم در تهران شاغل است، او و خواهرم ساکن تهران هستند ، من و مادرم هنوز در ايلام هستيم . در ساعاتي که ورزش نميکنم جايگزين پدرم در منزل هستم ولي در اوقات فراغتي که دارم اغلب کتاب مي خوانم، رمانهاي پاتريک موريانو را خيلي دوست دارم . از جمله خيابان بوتيک هاي خاموش و همچنين کتابهاي ايوان تورگنيف مانند سه داستان عاشقانه را خيلي مي پسندم. پدر حامد با لبخندي پر محتوي اضافه مي کند: البته به سفر هم مي رويم،‌ اما در مسافرت ها با مشکلي مواجه هستيم چون پسرم حتي در سفر هم به دنبال باشگاههاي ورزشي مي گردد.

  • آيا رسيدن به منافع مالي در سعي و تلاش شما تاثير گذار بوده است؟

معمولاً افرادي که رشته هاي رزمي را انتخاب ميکنند به خاطر عشق و علاقه خاصي است که نسبت به آن رشته ها دارند. رشته هاي ورزشي انفرادي همانند رشته هاي گروهي منفعت و موقعيت هاي مالي چنداني ندارند. تا به حال، تمامي هزينه هاي شرکت کردن من در مسابقات بين المللي را پدرم متقبل شده است و فدراسيون هيچ يک را متحمل نشده است. پدرم چه از لحاظ روحي و رواني و چه از لحاظ مالي همواره حمايتم کرده است و من از صميم قلب از تمامي زحماتي که برايم کشيده است سپاسگزارم.

  • بهترين روز زندگيتان چه روزي بوده است؟

يکي از بهترين خاطراتم، هنگامي که در بازيهاي کاپ آزاد انگلستان سال ???? بود که در سيزده سالگي مدال نقره اي رنگ جهاني را کسب کردم.

  •    از ديد ورزشکاري مدال آور، اولين توصيه اي که به افراد تازه کار داريد،‌چيست؟

اولين و مهمترين توصيه ام اين است – که رشته ورزشي خود را با تحقيق و اطلاع کامل انتخاب نمايند و براي آينده ي خود هدف داشته باشند تا بتوانند با تلاش و پشتکار به هدف خود برسند.

  • خوشبختي را در چه ميبينيد؟

خوشبختي يعني به اهدافي که داري برسي و خدا در تمام لحظات در کنار خود بداني، در آغاز هر مسابقه اي که دارم،‌پشت به حريف، سرم را بالا مي گيرم و تنها مي گويم . . . ” خدايا به اميد تو ”  

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0