سال رونق تولید
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ EN

ایجاد بانک اطلاعاتی قوی و غنی در روابط عمومی صنعت نفت ضروری است

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: روابط عمومی اگر به وظایف و مسئولیت های اصلی خود آگاهی داشته باشد، می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف ترسیم شده، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره هر شرکت داشته باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش، اسحق رویور روز گذشته در جمع روسای روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش افزود: روابط عمومی به عنوان پیشانی صنعت نفت، از جایگاهی خاص و مقدس برخوردار است.

وی با بیان این که روابط عمومی با سازمان های زیادی در ارتباط و با دیدگاه ها و کارهای متفاوت رو به رو است، تصریح کرد: هنر روابط عمومی این است که با این مجموعه ها ارتباط برقرار کند و با آنان به زبان مشترک و منطقی برسد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: فلسفه و علم روابط عمومی بر اساس اعتماد استوار است و اگر این اعتماد حاصل شود، تفاهم نیز ایجاد می شود و به دنبال این دو مهم، شهرت سازمانی نیز خود به خود به وجود خواهد آمد.

به گفته رویور، روابط عمومی ای موفق است که بتواند اعتماد میان کارکنان و افراد برون سازمان را که با آنها در ارتباط است، ایجاد کند تا در نتیجه آن تفاهم ایجاد شده، به زبان مشترک برسند.

رویور با بیان این که در گذشته روابط عمومی ها سنتی فعالیت می کردند، اما اکنون این امر هر روز در حال توسعه است، افزود: اگر دانش کاری خود را به روز نکنیم، از گردونه خارج خواهیم شد.

وی با بیان این که ساختار سازمانی روابط عمومی صنعت نفت قدیمی است، گفت: این ساختار باید مطابق با نیاز صنعت و نیاز روز تغییر کند و از دانش زبده ها، نخبه ها و افراد خلاق در مجموعه روابط عمومی استفاده شود.

رویور افزود: باید با شرح وظایف و ساختارهای مجموعه ای که در آن کار می کنیم، آشنا باشیم و ساختارها را بر اساس اهداف، سیاست ها و راهبردهای آن مجموعه تنظیم کنیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این که روابط عمومی ها می توانند اتاق فکری برای مدیرعامل باشند، تصریح کرد: باید چالش های پیش روی صنعت نفت را شناسایی و برای حل این چالش ها پنل‌های تخصصی ایجاد کنیم.

وی همچنین بر ضرورت چاپ نشریه انگلیسی زبان و ایجاد بانک اطلاعاتی قوی و غنی در روابط عمومی تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین اطلاعات موجود در این بانک، اطلاعات افراد بازنشسته برای استفاده از تجربیات آنان در کار است، زیرا بازنشسته های هر سازمان سرمایه های آن سازمان محسوب می شوند.

رویور سازمان موفق را سازمان شفاف و صادقانه عنوان کرد و ضمن تاکید بر توسعه زمینه‌های ایجاد انگیزه در میان کارکنان گفت: اگر افراد به این نتیجه برسند که در سرنوشت سازمان نقش دارند، بسیار بهتر عمل خواهند کرد.

دیدگاه‌ ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۰ مهر ۱۳۹۰ساعت: ۱۳:۰۹۱۹۱ بازدید