سال رونق تولید
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ EN

کسب دو استاندارد ایزو، مقدمه ی تعالی نظام ارتباطات در شرکت ملی نفت ایران است

رییس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران با تشریح فرایند منتهی به دریافت استاندارهای ISO 9001 و ISO 10002 در روابط عمومی این شرکت می گوید: با توجه به ضرورت استانداردسازی در نظام ارتباطات و اطلاع رسانی کامل و جامع روابط عمومی، گام اول با کسب این دو استاندارد مهم برداشته شد.
منوچهر خندان؛ رییس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران با بیان این مطلب افزود: امید است پیاده سازی این دو استاندارد، سرآغاز ارتقای کیفیت فعالیت های روابط عمومی شرکت ملی نفت و توجه هر چه بیشتر به دیدگاه ها و نظرات ذینفعان سازمان دانست.
وی با اشاره به اینکه این شرکت دومین شرکت بزرگ نفتی جهان است،ادامه داد: استاندارد سازی برای فعالیت های ارتباطی یک ضرورت انکار ناپذیر در جامعه بزرگ ارتباطات جهانی به شمار می رود.
خندان اظهار داشت: با شروع دور جدید فعالیت های روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران از اردیبهشت سال ۹۰، رویکرد جدیدی را در قبال نگاه سازمانی خود به مقوله ارتباطات، نیاز سنجی از درون و برون سازمانی، اطلاع رسانی حداکثری از جامعه هدف برای تسهیل در ترسیم درست نقشه راه سازمانی در پیش گرفته شد و بر همین اساس تمامی واحدهای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برای پیاده سازی استاندارهای مدیریت کیفیت و مدیریت رسیدگی به شکایات و پیشنهادات ذینفعان، آموزش های لازم را فراگرفته و برای پیاده سازی آن اماده شدند.
رییس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در بخش اطلاع رسانی دو ابزار موثر این سازمان که پایگاه اطلاع رسانی این شرکت و نشریه فنی، تخصصی اکتشاف و تولید است را به سرعت با سازماندهی جدید برای در پیش گرفتن استراتژی نوین مدیریت مجهز شده اند.
وی در خصوص تغییراتی که در پایگاه اطلاع رسانی این شرکت صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در این بخش افزایش تعداد اخبار منتشره با تاکید بر کیفیت اخبار، تفکیک جامعه هدف مخاطبان به دو گروه درون و برون سازمانی، استفاده از ابزارهای تکمیلی ارتباطی نظیر سامانه پیام کوتاه( خبر رسانی آنی)، تغییر ساختارها و چهار چوب های بصری پایگاه اطلاع رسانی، استفاده از ابزارهای الکترو نیکی جدید نظیر پادکست، ایجاد دسترسی های آسان برای کاربران، برنامه ریزی اصولی برای تولید محتواهای خبری – تحلیل در قالب ویژه نامه های الکترونیک و خبرنامه های تحلیلی از جمله محورهایی است که در پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران بیش از گذشته مد نظر قرار گرفته است.
گفتنی است که استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ویرایش سال ۲۰۰۸ و نیز سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات و پیشنهادات ذینفعان ISO 10002 با ویرایش ۲۰۰۴ توسط موسسه معتبر TUV RHEINLAND آلمان برای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تایید شده است.

دیدگاه‌ ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۲ شهریور ۱۳۹۰ساعت: ۰۸:۱۱۱۸۷ بازدید