سال رونق تولید
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ EN

ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآن و قرآن خوانی در سازمان ها

مسئول دارالقرآن ستاد اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران و قاری بین المللی قرآن، بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآن و قرآن خوانی در ادارات و سازمان ها تاکید کرد.

اکبر مهدی جوشقانی؛ قاری بین المللی قرآن که هم اکنون در ستاد اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران مشغول به کار است، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی این شرکت، بر ضرورت تاسیس دارالقرآن در تمام ساختمان های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و گفت: قرآن نباید تنها به مراسم های عزادارای و فاتحه خوانی محدود شود و یا صرفاً در ماه های خاصی از سال مورد توجه قرار گیرد، بلکه فرهنگ قرآنی باید در افراد نهادینه شود و تلاوت قرآن به عنوان بخشی مهم از زندگی روزمره انسان ها، مدنظر باشد.

این قاری که از سن ۹ سالگی، تلاوت قرآن را آغاز کرده است و در رشته های مختلف از جمله صوت و لحن، تجوید و … سررشته دارد، با بیان اینکه قرآن، کلام وحی و برنامه جامعی برای تنظیم زندگی انسان هاست، تصریح کرد: ستاد اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران، برنامه های متنوعی را برای ترویج فرهنگ قرآن خوانی در دستور کار دارد اما اختصاص بودجه کافی به این موضوع، از الزاماتی است که توجه به آن، دستاوردهای فرهنگی و معنوی بی شماری را به همراه خواهد داشت.

وی، مصوبه اختصاص نیم درصد از بودجه وزارتخانه ها به فعالیت های قرآنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در صورتی که این مصوبه در وزارت نفت اجرایی شود، تحول چشمگیری را در فعالیت های قرآنی این وزارتخانه شاهد خواهیم بود و ستاد اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران در صورت تامین اعتبارات، برنامه ها و فعالیت های عمده ای را برای جذب هرچه بیشتر کارکنان این شرکت به سوی قرآن خوانی مد نظر قرار خواهد داد.

جوشقانی که از سال ۸۳ در شرکت ملی نفت ایران مشغول به کار شده است، از برگزاری کلاس های آموزش روخوانی قرآن در ستاد اقامه نماز این شرکت خبر داد و متذکر شد: لازم است دارالقرآن در تمام ساختمان های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران راه اندازی شود تا از این طریق، بستر های لازم برای حضور علاقمندان قرآن در دارالقرآن ها فراهم آید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در نیمه ماه مبارک رمضان در وزارت نفت و با بیان اینکه این محفل با حضور قاریان بین المللی برگزار خواهد شد، پیشنهاد داد محافل انس با قرآن به صورت ماهانه برگزار شود.

جوشقانی، نقش روابط عمومی را در فرهنگ سازی برای انس کارکنان با قرآن بسیار حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها می توانند با بهره مندی از راهکارهای خلاقانه و متنوع، فضای سازمان های خود را برای پذیرش فرهنگ قرآنی بیش از پیش آماده سازند.

دیدگاه‌ ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۸ مرداد ۱۳۹۰ساعت: ۱۲:۰۵۱۹۷ بازدید