سال رونق تولید
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ EN

انجام بیش از ۶۰ هزار مورد تعمیرات در شهرک نفت اهواز

مدیرعامل شرکت خدمات رفاهی نفت ضمن تشریح فعالیت بخش های مختلف این شرکت، عملکرد مدیریت مهندسی و تعمیرات اماکن و تاسیسات شرکت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اداره طی سال گذشته، موفق به انجام بیش از ۶۰ هزار مورد تعمیرات فوری در شهرک نفت اهواز شد.

احمد جایگران قائدی؛ مدیرعامل شرکت خدمات رفاهی نفت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، با بیان این مطلب افزود: این تعمیرات شامل ۲۴ هزار و۲۶۲ مورد تعمیر در بخش ساختمان، ۱۸هزار و۸۰۰ مورد تعمیر در بخش برق، ۶ هزار و۵۴۰ مورد تعمیر در بخش تهویه هوا، ۶ هزارو۵۷۳ مورد تعمیرات عمومی و ۴ هزار و۵۹۲ مورد تعمیرات در حوزه فضای سبز بوده است.

وی، مسئولیت مدیریت مهندسی و تعمیرات اماکن و تاسیسات شرکت خدمات رفاهی نفت را ارائه خدمات مهندسی، طراحی و تعمیرات درهمه نواحی نفت اعم از اداره تأسیس منازل وکلیه شرکت های تابعه آن مثل کارون، مارون، توربین، پیراحفاری و ترابری عنوان کرد و با بیان اینکه قریب ۸۵ درصد فعالیت های این اداره توسط بخش خصوصی (ارکان ثالث) انجام می شود، ادامه داد: این مدیریت در نواحی مرکزی و شهرک نفت اهواز دارای ۱۴ واحد ساختمانی، برق، عمومی، تهویه، مهندسی وطراحی، تعمیرات اماکن وتاسیسات، عملیات منازل، فضای سبز و بهسازی محیط است که هر واحد به تفکیک عملیات، مسئولیت انجام کلیه کارهای تعمیرات روزمره، کلی و انتقالی و غیر پیش بینی شده را بر عهده دارد؛ هچنین این مدیریت کار طراحی و برنامه ریزی پروژه های عمرانی وآموزشی، مسئولیت تایید، راه اندازی پروژه ها، بررسی و تایید اسناد پیمانکاران، راهبری پروژه های عمرانی و آموزشی در مساجد تحت پوشش، کنترل هزینه ها و بودجه را نیز در دستور کار دارد.

به گفته جایگران قائدی، اداره مهندسی و تعمیرات اماکن و تاسیسات شرکت خدمات رفاهی نفت در زمینه بررسی صورت وضعیت پروژه ها نیز در سال گذشته نسبت به بررسی ۹۵ مورد صورت وضعیت در بخش ساختمان، ۲۲ مورد صورت وضعیت در بخش برق، ۱۹ مورد صورت وضعیت در بخش تهویه هوا، ۱۹ مورد صورت وضعیت در بخش عمومی و ۸۵ مورد صورت وضعیت در بخش فضای سبز اقدام  کرد؛ همچنین شرح کار و جدول مقادیر برای بخش ساختمان ۲۴ فقره، برق ۷ فقره، تهویه هوا ۵ فقره، عمومی ۸ فقره و برای بخش فضای سبز هم ۲۱فقره تهیه شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اقدامات مطرح شده، پیگیری امور مربوط به صورت وضعیت پروژه ها توسط واحد برنامه ریزی تعمیرات شهرک نفت درسال گذشته ۲۴۰ مورد بود و اقدامات مختلفی چون صدور دستور کارهای تعمیرات اساسی وانتقالی ۱۶۴ مورد، ثبت بررسی درخواست های سه نسخه یی ۹۰ مورد، پیگیری امور مربوط به درخواست های خدمات پیمانی و دستورکاری ۶۶ مورد و تهیه گزارشات پیشرفت پروژه ها ۲۴ مورد انجام گرفت .

مدیرعامل شرکت خدمات رفاهی نفت در ادامه یکی از مهمترین بخش های شرکت خدمات رفاهی نفت را مدیریت خدمات رفاهی و پشتیبانی نفت خواند و گفت: این مدیریت، مسئولیت ایجاد فضایی پرنشاط و هدفمند در روابط انسانی و مناسبت های اداری و فراهم سازی زمینه های رشد و شکوفایی استعداد فرزندان کارکنان را در دستور کار دارد.

جایگران قائدی با اشاره به فعالیت هایی مانند فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی، ارائه خدمات غذایی درمهمانسراها، باشگاه ها و کنترل در خدمات نگهداشت ساختمان ها، خدمات اداری و چاپ و تکثیر، امور مسافرت و خدمات پروازی در مدیریت خدمات رفاهی و پشتیبانی نفت، افزود: این مدیریتدر سال گذشته بالاترین سطح انعقاد قرارداد بعد از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به خود اختصاص داد و در راستای اهداف کلان شرکت خدمات رفاهی نفت، گام های مثبتی برداشت که می توان گفت تمام این فعالیتها ازطریق بخش خصوصی (ارکان ثالث) صورت گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شرکت خدمات رفاهی نفت با داشتن سالن های سینما و تئاتر در مناطق مختلف با ظرفیت ۱۶ هزار نفر، کتابخانه های عمومی با زیر بنای ۵ هزار و۵۰۰ مترمربع، کانون های فیلم و قرآن، امور اردوها و مرکز مشاوره، باشگاه غذاخوری خانواده ها در مناطق مسکونی و سازمانی، قابلیت های زیادی دارد و همواره با توجه به تقویم مناسبت ها، آماده اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی و هنری برای خانواده های کارکنان است.

به گفته وی، اعزام خانواده ها به سفرهای زیارتی وسیاحتی، تشکیل اردوهای دانش آموزی در ایام تعطیلات مدارس با هدف غنی سازی اوقات فراغت آنها، تهیه وپخش فیلم های سینمایی و ویدیویی، سرپرستی و نظارت بر کتابخانه ها و کانون های مشاوره خانواده و نظارت و هدایت برنامه های اجرایی در کانون قرآن، بر عهده متولیان فرهنگی این مدیریت است؛ در بخش ارائه خدمات رفاهی به کارکنان و خانواده های آنان که توسط واحد امور مسافرت و خدمات پروازی صورت می گیرد نیز می توان به مواردی چون ایاب و ذهاب و اسکان کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر حسب مورد جهت ماموریت های اداری در واحدهای عملیاتی تابع وزارت نفت وایاب وذهاب و اسکان بیماران بنا به رأی کمیسیون های پزشکی به مراکز درمانی خارج از مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد؛ علاوه بر آن اقداماتی چون ایاب وذهاب کارکنان و خانوده های آنان براساس تقاضاهای شخصی، ارائه خدمات هلی کوپتری جهت بازدید مقامات بلند پایه کشوری، لشکری وخارجی برای بازدید از تاسیسات عملیاتی دور دست، تهیه گذرنامه برای کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر حسب مورد برای ماموریت های خارج کشور واخذ روادید برای مامورین خارجی وارد شونده به مناطق نفتخیز جنوب (برای ماموریت های عملیاتی نفت) توسط امور مسافرت شرکت خدمات رفاهی نفت انجام می شود.

گفتنی است شرکت خدمات رفاهی نفت که هم اکنون مدیریت ها و ادارات زیر مجموعه آن به ۱۲ بخش می رسد، با ارائه خدمات به کارکنان و خانواده های آنان نقش مهمی در عملیات تولید نفت و گازشرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکتهای تابعه آن ایفا می کند چرا که جلب رضایت کارکنان و ایجاد فضای مطلوب به منظور استفاده آنان، می تواند بستر مناسب را جهت افزایش بهره وری و ارتقای روحیه خدمتگذاری فراهم کند.

دیدگاه‌ ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۶ مرداد ۱۳۹۰ساعت: ۱۱:۰۴۳۹۱ بازدید