سال رونق تولید
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ EN

روابط عمومی باید در همه عرصه ها و تحولات پیشگام باشند

ساختار روابط عمومی باید نسبت به تغییر و تحولات در عرصه های مختلف جامعه حساسیت ویژه ای داشته باشد و از آنها استفاده مطلوب و بهینه را ببرد.

محمد ناصری رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در بازدید از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و جلسه هم اندیشی روسای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه با اشاره به نقش روابط عمومی در استفاده از امکانات و تکنولوژی های جدید ارتباطی برای فرهنگ سازی اظهار داشت : با توجه به نقش و رسالت پیشگام بودن روابط عمومی، آنها باید از تحولات فکری ، فرهنگی و تکنولوژیک در راستای فرهنگ سازی استفاده نمایند که یک نمونه از آن را می توان در شاخصه استفاده از تکنولوژی های نوین برای پیشبرد مقاصد فرهنگی اشاره کرد.

وی افزود : زیستن در زمانه و عصری که مولفه آن بر مبنای اطلاعات و ارتباطات دو سویه و تعاملی است ، رسالت و نقش کلیدی روابط عمومی ها از لحاظ کار کیفی و ارتباطی نمود بیشتری پیدا می کند. با وجود این ارتباط تعاملی با مجموعه های سازمان و با استفاده از نظرسنجی و نیازسنجی کارکنان و انتقال آن به مجموعه مدیریت وظیفه ارتباطی خود را به انجام می رساند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران با مقایسه وضعیت موجود و مطلوب روابط عمومی ها خاطرنشان کرد : برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها و رسیدن به جایگاه مطلوب و ایده آل در گام نخست باید به واقعیت های موجود توجه داشت و دست به امکان سنجی خود زد و با قیاس آن با وضعیت مطلوب چارچوب حرکتی خود را ترسیم نماییم.

ناصری با تبیین لزوم جایگاه تفکر سیستمی و برنامه محور در روابط عمومی تصریح کرد : یک روابط عمومی موفق و کارآمد بر مبنای تفکر سیستمی و برنامه محور بنا شده است و آمد و رفت مدیران نباید این برنامه و سیستم را دچار تغییر بنیادی سازد . مهمترین آفت این تفکر ، شخص محوری به جای داشتن اهداف کلان و بلندمدت سازمانی است.

وی رکن بعدی تفکر سیستمی را داشتن قدرت پیش بینی وقایع در سازمان و انتقال آن به مجموعه مدیریت برشمرد و اظهار داشت : از نکات دیگری که درمدیریت سیستماتیک و برنامه محور حضوردارد ، داشتن قدرت تحلیل و پیش بینی حوادث و وقایع در سازمان و انتقال آن به مدیریت و رسیدن به یک راه حل استراتژیک و مشاورت فرهنگی مدیران ارشد است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در رابطه با کرامت و حرمت کارکنان به عنوان مهمترین دارایی و سرمایه هر سازمان تصریح کرد : کرامت و حرمت انسانها در دو بخش کارکنان و ارباب رجوع به عنوان یک مولفه فرهنگی در راس امور کاری هر سازمان می تواند باعث تحول بنیانی در پیشبرد اهداف آن سازمان شود . اگر کارکنان این حس را داشته باشند که مجموعه سازمانها به آنها به عنوان بخشی از یک خانواده بزرگ می نگرد ، تعلق سازمانی و انگیزه کاری و خدمت رسانی مضاعف در آنها شکل می گیرد.

آقای ناصری با تشریح اهمیت و جایگاه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به عنوان محور تولید گاز در کشور و حوزه گسترده فعالیت آن ، لزوم توجه جدی به پوشش فعالیت کارکنان در مناطق عملیاتی را خواستار شد و افزود : با توجه به حوزه فعالیت و گستردگی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، باید برنامه ریزی و ماموریت متناسب با آن در نظر گرفت و سمت و سوی تهیه اخبار و گزارشها را به استفاده از نظرات کارشناسان خبره و گمنام سوق دهیم که در بدنه سازمان و مناطق عملیاتی مشغول فعالیت هستند و دارای تجارب ذی قیمتی بوده که می توان از این تجارب نیز به صورت مستند ثبت و ضبط نمود.

بر اساس این گزارش در این نشست هم اندیشی روسای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه که در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد ، سرکار خانم نوشین نجار مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور بانوان,آقایان امیر محمد منطقی رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس و فریدون دلیری رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت ، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران را همراهی نمودند.

منبع:‌ شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

دیدگاه‌ ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۷ آبان ۱۳۹۳ساعت: ۱۰:۴۲۳۷۲ بازدید