سال رونق تولید
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ EN

ارائه خدمات رفاهی به کارکنان ارکان ثالث

     مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه گستره فعالیت های واحدهای روابط کار و مددکاری اجتماعی این شرکت و شرکت های تابعه، کلیه کارکنان این مجموعه را در برمی گیرد، افزود: کارکنان ارکان ثالث باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرند و به این منظور در آینده ای نزدیک، خدمات فرهنگی و رفاهی صنعت نفت به این دسته از کارکنان نیز ارائه خواهد شد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، عباس خنیفر در گردهمایی سراسری روسا و کارشناسان واحدهای روابط کار و مددکای اجتماعی ستاد و شرکت های تابعه شرکت ملی نفت که از صبح امروز آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: هم اکنون ارائه خدمات به کارکنان قرارداد موقت و ارکان ثالث در حد اعطای وام است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در آینده ای نزدیک امکان ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز به این کارکنان فراهم می شود.
وی با اشاره به فعالیت های واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت ملی نفت ایران، عنوان کرد: تاکنون ۲۰ وظیفه اصلی برای این واحد تعریف شده است و مسئولیت های فرعی بسیاری نیز مانند معرفی مدیران و کارمندان نمونه بر عهده این واحد است.
خنیفر با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه هر سازمان، تصریح کرد: افراد فعال در صنعت نفت و مشاغل موجود در این صنعت به دلیل سختی کار و مخاطرات فراوان به خصوص در مناطق عملیاتی، روی سکوها و میادین مین گذاری شده، با مشکلات عدیده ای در کار و زندگی خود مواجه می شوند که این موضوع، اهمیت نحوه فعالیت واحدهای روابط کار و مددکاری اجتماعی این صنعت را دوچندان می کند.
کارکنان اقماری؛ اولویت واحد مددکاری اجتماعی شرکت نفت
مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران، رسیدگی به مشکلات کارکنان اقماری و خانواده های آنها را به عنوان اولویت اصلی واحدهای کار و مددکاری اجتماعی شرکت ملی نفت ایران مورد اشاره قرار داد و گفت: بازدید مرتب از مناطق عملیاتی و تصویب و اصلاح مقرراتی به منظور کاهش فشار کاری و روحی بر کارکنان اقماری، می تواند تا حدود زیادی در این زمینه راهگشا باشد.
خنیفر با اشاره به اینکه برخی مشاوره ها به صورت گروهی به کارکنان ارائه می شود، ادامه داد: این امکان وجود دارد که تا حدود بیشتری، دوره های مشاوره از حالت انفرادی به حالت گروهی تبدیل شود.
وی اذعان داشت: تاکنون حمایت های مالی بسیاری از سوی واحدهای مددکاری اجتماعی شرکت ملی نفت ایران برای کارکنانی که با مشکلات مالی مواجه بوده اند، صورت گرفته است، اما در عین حال نباید از افزایش کمک های معنوی به آنها نیز غافل بود.
خنیفر بر ضرورت برقراری تعامل گسترده بین واحدهای روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت ملی نفت ایران با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، HSE و هیات تخلفات اداری تاکید و تصریح کرد: همچنین باید در نظر داشت علاوه بر ارائه مشاوره های آموزشی، مشاوره های حقوقی نیز در صورت لزوم به کارکنان ارائه شود.
وی با بیان اینکه لازم است رویکرد پژوهش محوری در تمام فعالیت های شرکت ملی نفت ایران نمود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند جابجایی کار، تغییر شرایط کار، ورزش و بعضا دورکاری می تواند به عنوان عواملی تاثیرگذار در وضعیت شغلی کارکنان به کار گرفته شود.
یوسف جوادی نیا؛ معاون امور اداری در مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران نیز در این گردهمایی، اهمیت جایگاه واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی را به عنوان واحدی اثرگذار در ارتقای سطح رضایتمندی کارکنان از شرایط شغلی مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به قدمت مفهوم مددکاری اجتماعی و مطرح شدن این مفهوم در ایران از سال ۱۳۰۲، اظهار داشت: در بحث روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت ملی نفت ایران، مسائلی مانند حقوق و دستمزد و سختی کار باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 گفتنی است: گردهمایی یک روزه روسا و کارشناسان واحدهای روابط کار و مددکاری اجتماعی ستاد و شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران، از صبح امروز (سه شنبه؛ ۳۱ اردیبهشت ماه) در مرکز آموزش و همایش این شرکت واقع در باشگاه کوشک آغاز به کار کرده است.

دیدگاه‌ ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ خرداد ۱۳۹۲ساعت: ۰۹:۲۶۴۶۵ بازدید