سال رونق تولید
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ EN

سیستم تله مدیسین ستاد سازمان و بهداشت و درمان آغاجاری راه اندازی شد

طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، سیستم ارتباط تله مدیسن ستاد سازمان با بهداشت درمان صنعت نفت آغاجاری شروع به فعالیت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمد جواد کیان؛ مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، سیستم پزشکی از راه دور را از برترین امکانات پزشکی روز دنیا خواند و گفت: این سیستم برای ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی برای نخستین بار در کشور از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مورد استفاده قرار گرفته است. وی اظهار داشت: سازمان در اجرای این طرح دو هدف مهم را در نظر داشته که شامل کاستن از حجم ارجاع بیماران به مراکز درمانی و کاستن از میزان غیبت کارکنان از محل کارشان به منظور انجام اعمال تشخیصی است.

وی ادامه داد: در مدت زمانی که سیستم تله مدیسین در مراکز مختلف راه اندازی شده، ضمن کاهش میزان ارجاع بیماران، موجبات رضایت خاطر کارکنان و خانواده هایشان نیز فراهم شده است.

کیان با قدردانی از همکاری چهار شرکت اصلی و خطوط لوله و مخابرات برای تجهیز و راه اندازی این مراکز تصریح کرد: سازمان در نظر دارد در تمامی مناطق عملیاتی کشور تله مدیسین را راه اندازی کند تا دیگر نیازی به مراجعه کارکنان و خانواده هایشان به مراکز درمانی نباشد.

تله مدیسین، گامی است مهم و تاثیرگذار در تامین سلامت کارکنان صنعت نفت

در ادامه بیژن خدری؛ مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بهداشت و درمان در زمینه توسعه فعالیت ها و اقدامات در این منطقه گفت: راه اندازی سیستم تله مدیسین گامی مهم و تأثیرگذار در تامین سلامت کارکنان منطقه بوده و عامل مهمی برای ایجاد امنیت روحی در کارکنان و خانواده هایشان به شمار می رود.

وی ادامه داد : این امنیت خاطر باعث دلگرمی کارکنان و بالا رفتن میزان تولید در منطقه می شود و امیدواریم با فعالیت های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خدمات مناسب و کیفی تری را به کارکنان ارائه دهیم. خدری اظهارکرد: یکی از نیازهای منطقه آغاجاری راه اندازی این سیستم در تمامی مناطق عملیاتی است و ما نیز در اجرای این طرح همکاری لازم را با سازمان خواهیم داشت. وی اظهار داشت: انتظار داریم خدماتی که از این طریق ارائه می شود تخصصی تر شده تا بتوان تا حد امکان از بار مراجعات کارکنان به مراکز درمانی کاست.

راه‌اندازی بیست و سومین مرکز تله مدیسین سازمان بهداشت و درمان

صادق مشتری دوست، مسوول سامانه تله مدیسین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص راه اندازی این مرکز طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه در ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد افتتاح بیست و دومین مرکز تله مدیسین در منطقه آغاجاری و ۲۳ مرکز در ستاد سازمان هستیم.

وی افزود: مرکز تله‌مدیسن ستاد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به عنوان پایگاه مدیریتی آموزشی فعالیت می‌کند و بر عملکرد سایر مراکز نیز نظارت خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از شرکت خطوط و لوله و مخابرات نفت ایران برای همکاری و ایجاد بسترهای مخابراتی تصریح کرد: از سال ۸۶ تا ۸۸ بیش از ۱۵ مرکز راه‌اندازی شده و سازمان بهداشت و درمان آمادگی دارد تا با بسترهای مناسبی که شرکت ملی گاز ایران در نقاط مختلف آماده کرده است راه اندازی ۱۲ تا ۱۵ مرکز جدید تله مدیسین را انجام دهد.

وی در خصوص اقدامات درمانی در مراکز پزشکی از راه دور گفت:‌ در تمامی ۲۲ مرکز عملیاتی ما متخصصان مستقر هستند و معاینات مورد نیاز در حال انجام است. وی اظهار داشت: از ابتدای سال ۸۸ تاکنون ۲ هزار بیمار  توسط این سیستم معاینه شده اند که ۶۲ درصد از این بیماران نسخه درمانی خود را از این طریق دریافت کرده اند. به گفته وی، این معاینات از میزان ارجاع بیماران به مناطق درمانی بسیار کاسته و باعث کم شدن هزینه ها و کاستن از میزان غیبت کارکنان از محل کار شده است.

مشتری دوست گفت: واحد تله مدیسین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تا کنون ۹۰ منطقه را شناسایی کرده که نیاز به استقرار تله مدیسین دارد و سازمان با توجه به مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیازمند همکاری شرکت های اصلی وزارت نفت است تا این مراکز نیز راه اندازی شوند.